Pre-reisverslag, laatste loodjes - Reisverslag uit Panningen, Nederland van Moniek Wouda - WaarBenJij.nu Pre-reisverslag, laatste loodjes - Reisverslag uit Panningen, Nederland van Moniek Wouda - WaarBenJij.nu

Pre-reisverslag, laatste loodjes

Door: Moniek Wouda

Blijf op de hoogte en volg Moniek

16 Februari 2014 | Nederland, Panningen

Hallo lezers,

Leuk dat jullie mij volgen tijdens mijn reis naar India. Hier even een pre-reisverslag om te kijken of het me lukt als amateur reiziger om überhaupt een verslag te schrijven en up te loaden.
De laatste week in Nederland is ingegaan en ik ben bezig met de laatste dingetjes te regelen. Natuurlijk verloopt ook de laatste week NIET zonder stress bij Moniek Wouda. Buiten dat mijn visum geldig is tot 24-04-2014 (ik vlieg 28-04-2014 terug), mijn creditcard die nog onderweg is, ik nog een backpacktas moet kopen (tja ik dacht dat de wegen in India en de bussen/treinen koffervriendelijk waren, maar dit is me dus sterk afgeraden dus toch maar met een zware tas op de rug reizen), duizenden deadlines deze week waar ik nog niet aan ben begonnen en nog steeds geen antwoord van mijn werkplekbegeleider in Sevagram, heb ik wel al bijna alles geregeld en ben ik bijna klaar om te vertrekken.
Gisteren heb ik mijn verjaardag/afscheidsfeestje gevierd met alle mensen om wie ik veel geef en die ik heel erg ga missen. Het was een erg geslaagd feestje en ga dus met een goede herinnering weg (en dat nog wel bij dotje). Maar toch maakt het na zo'n avond waarin je beseft dat je zulke lieve mensen om je heen hebt het ook moeilijker om weg te gaan. Het liefste neem ik al mijn dierbaren mee:) Ook al zijn het maar een paar maandjes ik ga iedereen toch heel erg missen. Gelukkig heb ik allerlei aandenkens meegekregen :)
Mijn reis gaat er als volgt uitzien:
- Aanstaande zaterdag vlieg ik 20.45 uur vanuit Düsseldorf naar Dubai, hier hebben we een tussenstop voordat we in New Dehli aankomen.
- Zondag 14.45 uur komen we in New Dehli aan.
- Dan hebben we een week om de volgende steden af te gaan: Agra (Taj Mahal), Jaipur, Pushkar, Johdpur, Udaipur, Mumbai.
- Vanuit Mumbai willen we dan naar Sevagram vliegen waar mijn avontuur van werken in het ziekenhuis begint.
Totaal een reis van 1600 km in 7 dagen. Ik voel me een beetje een Japanner: zo veel mogelijk steden in zo'n kort mogelijke tijd:P
Toch gaan we deze lange reis proberen te maken, als dit niet lukt slaan we Udaipur en Mumbai over en vliegen we vanuit New Dehli naar Sevagram, maar we blijven optimistisch zoals altijd. Mijn ouders zullen me de eerste twee weken gelukkig vergezellen, want met die nieuwsberichten over al die groepsverkrachtigingen leek het me niet zo prettig om dit in mijn eentje te doen en voor mijn ouders was het natuurlijk ook geen straf om mee te gaan. Buiten dat mijn ouders meegaan zal ik evengoed goed opletten. Bovendien heb ik nog wat extra bokstrainingen gevolgd voor vertrek. Dus al met al met ik nog best goed voorbereid.
Nou dit was zo'n beetje mijn eerste verhaal. Ik ga verder aan de studie. Nog even een weekje hard bikkelen op de IC in Heerlen, genieten van al het lekkere eten in Holland, genieten van de geur van vers gras en zuurstofhoudende bomen, heerlijk water in de kraan, genieten van een wc waar ik op kan zitten met toiletpapier, genieten van Lizzy en Juultje mijn lieve pluizenbolletjes die ik moet gaan missen, genieten van mijn heerlijk kingsize "zacht" bed en dan kan het beginnen!!!!!!!! Ik hoop dat ik tijd en internet heb om in India ook verhalen te typen, jullie zullen het vanzelf zien;). Bedankt voor het lezen en als jullie tips hebben, die zijn altijd welkom!

xxx

  • 16 Februari 2014 - 22:09

    Moniek Wouda:

    Ik ben natuurlijk in Beringe, maar op één of andere gekke manier kent waarbenjij.nu Beringecity niet en het is nog wel zo groot, uhuhm...

  • 17 Februari 2014 - 09:27

    Mariet Sillekens:

    Hallo Moniek wat ontzettend leuk dat je reisverslagen wil gaan schrijven, ik zal je trouw volgen ik vond die van jou ouders een paar jaar geleden ook prachtig is dan of jezelf ook op reis bent
    Lieve gr en heel veel succes en een mooie tijd Mariet


  • 17 Februari 2014 - 15:55

    Trudy En Auke:

    Hé Moniek,
    Veel plezier daar en héél veel succes. Jouw eerste verhaal heb ik al met veel plezier gelezen dus dat gaat goed komen. Een mooie reis en geniet nog even van alle luxe om je heen. Daarna back to basic. Lijkt me een mooie ervaring. Goeie reis!!!!!!!!!

  • 17 Februari 2014 - 16:12

    Petra:

    Heel veel plezier meisje. En sterkte de komende week. Een beetje stress van te voren hoort er ook bij. Het komt vast goed.
    Ik kan niet wachten op je reisverslag...
    XXX

  • 17 Februari 2014 - 16:13

    Petra:

    Heel veel plezier meisje. En sterkte de komende week. Een beetje stress van te voren hoort er ook bij. Het komt vast goed.
    Ik kan niet wachten op je reisverslag...
    XXX

  • 22 Februari 2014 - 10:31

    Truus Verhoijsen:

    Monique heel veel succes, het komt helemaal goed. Fijn dat Alie en Siep meegaan. We zien jou reisverslagen nieuwsgierig tegemoet. familie Verhoijsen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Moniek

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 12736

Voorgaande reizen:

22 Februari 2014 - 29 April 2014

Co-schap gynaecologie & obstetrie Sevagram

Landen bezocht: